Nemáte čas číst? Poslechněte si článek v audio verzi.
Veškeré služby a práce nutné pro vytváření a realizace koncepce kancelářských či komunikačních prostor a regeneračních zón. Tím se zabývá společnost Wiesner-Hager, která patří k nejrenomovanějším podnikům ve svém odvětví v Evropě. Na domácím trhu v Rakousku si drží již mnoho let vedoucí postavení v oblasti kancelářských židlí a zařizování objektů. A rovných třicet let už má svoji dceřinou firmu Wiesner-Hager Bohemia spol. s r. o. také v Humpolci. „Baví nás plnit představy zákazníků, kteří se na nás obrací s přáním kompletního řešení jejich interiéru,“ říká jednatel firmy Ing. Martin Čudka.
V Česku už existuje dceřiná firma Wiesner-Hager Bohemia rovných třicet let. Jaké z vašeho z vašeho pohledu byly?
Viděl bych tři důležité milníky. Tím prvním byl postupný náběh a stabilizace. Jelikož se jedná o rodinnou firmu, jejíž historie sahá až do poloviny devatenáctého století, nebyl zde tlak na okamžité výsledky a skvělá čísla. Druhým milníkem byl moment, kdy jsme převzali od mateřské firmy kompletní proces čalounění i s montáží. Už jsme tak dělali i velké projekty třeba pro Raiffeisenbank nebo Škoda Auto.
Co třetí milník?
Ten souvisí s rozhodnutím nedělat čalounění pouze pro naši firmu, ale poohlédnout se také po nových partnerech. Řada firem totiž pracuje s deskovými materiály, ale na čalounění už shání subdodavatele, což je ideální příležitost pro nás.
Chystáte ke kulatému výročí existence společnosti v Česku v Česku nějakou speciální oslavu?
Nějakou dobu už o tom mluvíme, ale nic konkrétního zatím na stole není. Rádi bychom v létě udělali akci pro všechny zaměstnance, kteří tu za těch třicet let pracovali. Rádi bychom připomněli, že tu jako firma jsme a rovné tři dekády jsme zde vydrželi. Jak už jsem ale říkal, přesná podoba a termín ještě nejsou známé.



Nabídka architektury interiérů a jejich vybavení nábytkem, to je náplň činnosti vaší firmy. Můžete přiblížit průběh procesu, který vede ke konečnému výsledku?
Předně bych chtěl připomenout, že nejsme firmou, která by vyráběla nábytek do obchodních řetězců. Tam nás nenajdete. Stejně tak nic nevyrábíme na sklad, vždy pracujeme na konkrétní zakázce. Pokud jde o ten proces, jsou v podstatě dva způsoby. V tom prvním má klient volné prostory a osloví si architekta s tím, jaké zde chce interiérové prvky. Architekt vše namaluje a následně nás osloví, protože jsme takto v kontaktu s celou spoustu architektů, s tím, abychom mu udělali cenovou nabídku a daný nábytek klientovi vyrobili. O nic dalšího se nestaráme, ale na rovinu říkám, že tento způsob nás příliš nebaví.
Který průběh vás tedy baví?
My máme raději, když se na nás architekt obrátí s tím, abychom udělali kompletní návrh. My tak vytvoříme vizualizaci celého prostoru, včetně koberců, výmalby a dalších součástí, jakmile ji klient odsouhlasí, můžeme rozjet výrobu. Zákazník ji pak dostane takříkajíc na klíč. Je tu ještě jeden podstatný faktor.
Povídejte.
Nám nejde jen o to zaplnit prostor vybavením, ale zajímáme se i o to, co se zde bude dělat, kolik lidí a při jaké činnosti se tu bude scházet a podobně. Snažíme se využít flexibilitu nábytku k možnostem, které se nabízí. Klient se na nás obrátí s představou a my mu pro ni připravíme návrh koncepce vybavení interiéru, aby vše ladilo k budově i filozofii dané firmy.


Specializujete se na konkrét konkrétní typy prostor, prostor, nebo v tomto směru neděláte výjimky?
Zaměřujeme se na nábytek do nebytových prostor, veřejná místa, tam se umíme najít. Netvoříme pro bytové prostory, naopak se u těch nebytových snažíme najít synergii mezi světem práce a tím soukromým. Tím způsobem, aby se tu lidé cítili dobře, měli výškově nastavitelné stoly, byly tu oddechové koutky. Klademe důraz na možnost setkávání a výměnu informací, aby prostředí bylo útulné. Nejde nám jen o to ho zaplnit stoly, židlemi a odejít.
Předpokládám, že zaměstnání ve firmě naleznou osoby mnoha profesí…
Je tomu tak. Máme vlastní designéry, kteří dělají návrhy, stejně tak i naši konstrukci a vývoj. Dále je tu dřevovýroba a čalounění, tam jsme soběstační, ale některé výrobky si přece jen necháme dodat subdodavatelsky. Každý projekt je u nás unikátem, samotná realizace vypadá pokaždé jinak.
To může být pro pracovníky výhodou, taková pestrost při tvorbě?
Dá se říci, že to je pro řadu z nich multifunkční práce. Tím, že nevyrábíme na sklad, abychom třeba každý měsíc museli prodat tři stovky židlí, se ty činnosti docela mění. Třeba u čalounění, kde pracují převážně ženy, se po pár dnech mění to, zda lepí, šíjí, nebo čalouní. Nejde o žádnou polosériovou výrobu, tím pádem je to pro ně pestřejší a tím pádem i zajímavější.
Kolik máte zaměstnanců a jak se jejich počet vyvíjí v čase?
V současné době zde pracuje přibližně pětatřicet zaměstnanců v klouzavém režimu, je to hodně pružné. Dané je to tím, že nabízíme práci i na flexibilní úvazky pro ženy s malými dětmi, kterých tu máme docela dost. Byly doby, kdy nás bylo až padesát, ale při stejném objemu práce jsme se zefektivněním procesů, lepším nastavením vnitropodnikového toku materiálů a zpřísněním jeho dovozu od dodavatelů dostali na současné číslo. Důvodem tehdy byla ekonomická krize v roce 2008.
Co vlastně musí ideální kandidát o práci ve firmě Wiesner-Hager splňovat?
Není úplně jednoduché to říci, těžko se to předem pozná. Někdo může být z oboru, ale nemá potřebné návyky. Naopak dorazí člověk třeba z kovovýroby a najde se tu, protože ho ta práce baví. Každý nový zaměstnanec dostane smlouvu na půlrok s tříměsíční zkušební dobou. Pokud se osvědčí a chce u nás zůstat, dostane následně smlouvu na dobu neurčitou. Ještě před dvanácti či patnácti lety bývalo složitější najít pracovníky pro CNC stroje na stříhání látky, ale to už dnes, díky používání chytrých mobilních telefonů, protože jde vyloženě o intuitivní záležitost, není problém.
Do budoucna před sebou určitě máte nové plány či výzvy. Prozradíte je?
V krátkosti jsou to udržitelnost, sociální zodpovědnost a zvýšení podílu práce v čalounění pro třetí firmy a odběratele. Začnu od konce, o tom jsem už hovořil. Pro naše potřeby jsme v čalounění už na stropu toho, co potřebujeme, proto bychom rádi přitáhli nové odběratele. Obecně je tlak na ekologii a udržitelnost, ale tam je třeba zvýšit tlak na edukaci zákazníků, protože dodržování těchto standardů také znamená, že to musí někdo zaplatit. Určitě to má smysl, proto přicházíme s novými konstrukcemi i materiály, ale musí vše být rovněž ekonomicky výhodné. A samozřejmě cítíme zodpovědnost i jako zaměstnavatelé.
Foto: Archiv Wiesner-Hager Bohemia
Buďte první! Přidejte komentář