Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Start nové epochy! HC Dukla Jihlava se chce etablovat mezi elitou

Vstupují do nové éry, která slibuje pozitivnější budoucnost, než byly uplynulé tři dekády. S novým majitelem a v supermoderní aréně se chtějí hokejisté Dukly Jihlava v první řadě opět vrátit mezi českou extraligovou smetánku. „Nová aréna nám nabízí úplně jiné možnosti,“ neskrývá jednatel HC Dukla Jihlava Bedřich Ščerban.

Nemáte čas číst? Poslechněte si článek v audio verzi.

Po třech sezonách v azylu se v říjnu konečně vrátíte do nové, supermoderní Horácké multifunkční arény. Nakolik se těšíte a nakolik i máte obavy z toho, že celý rok se pojede ve zkušebním provozu, v němž se samozřejmě mohou objevit problémy?

Strašně jsem se těšil, proto věřím, že vše proběhne tak, jak má. Jsme si samozřejmě vědomi rizika, ale my ho podstupujeme kvůli klubu i našim fanouškům. Jinak by to znamenalo, že ještě další půlsezonu bychom museli strávit v Pelhřimově, aby bylo v nové aréně vše vyzkoušené. Pokud by nějaké problémy nastaly, věřím, že to fanoušci pochopí. Riziko bereme na sebe. Ale když vezmu, že o novou arénu bojuji už od roku 2008, dá se to unést.

Musí to být velká úleva, když jste se konečně dočkal…

Celou tu dobu jsem bojoval a lobboval, aby v Jihlavě vyrostla nová multifunkční aréna. Byl jsem přesvědčený, že je to základní podmínka rozvoje klubu, Jihlavy, ale i Kraje Vysočina. Už dvakrát jsem zažil, že projekt, který se mohl začít budovat, spadl po volbách pod stůl. Všechno zlé je ale k něčemu dobré, protože tento poslední projekt je nejlepším ze všech.

Chápu to správně, že jste v souvislosti s novým stadionem nemyslel pouze na hokej, respektive na klub?

Přesně tak. Jsem si vědom toho, že pokud chce být Jihlava silnějším krajským městem, stejně tak Vysočina lépe postavená mezi kraji, tak takové zařízení bylo potřeba. Jsem rád, že vedení města i kraje přijala tuto filozofii. Za pár let to všichni docení. Byl to jednoznačně pozitivní krok.

Jistě budete souhlasit, že nová aréna nabízí celému klubu úplně jiné sportovní i marketingové možnosti?

Je to tak. Jedná se o celosvětový trend, pro nějž ovšem potřebujete podmínky. Arény dnes již nejsou jen pro samotné fanoušky hokeje. Ze zápasů se stal event a láká i další návštěvníky jít za zážitkem, prožitkem, nejen za hrou. I ty budeme schopni uspokojit a nabídnout jim show. Nová hala to umožní. Zájem o ni je veliký, ačkoliv jsme dlouho nemohli (kvůli chybějící smlouvě mezi Duklou a městskou společností Horácká multifunkční aréna, pozn. autor) prodávat vstupenky, permanentky, uzavírat podnájemní smlouvy na skyboxy, jelikož bychom porušovali zákon, tak nakonec všechno dobře dopadlo a vše doženeme. Skyboxy máme zamluvené, stejně tak i dotazů na vstupenky bylo ohromné množství. Proto všechny fanoušky vyzývám, aby v okamžiku, kdy se spustí prodej permanentek, neváhali, protože volných vstupenek na jednotlivé zápasy bude jen minimum.

Klub má od července nového a velice solventního majitele. Předpokládám ale, že si na sebe budete chtít vydělávat sami, že?

I když bylo stoprocentním majitelem město Jihlava, fungovali jsme jako normální firma. Na tom se nic nezměnilo ani s novým majitelem. Díky jeho příchodu jsme ale mohli sestavit rozpočet ideálně, tak, jak bychom si přáli. To se týká marketingových věcí, dovybavení kabiny, servisu pro hráče, centrálního stravování, ale s tím, že se vše také muselo obhájit. Není to tak, že by majitel dal do placu finance a řekl, ať jej utratíme, jak chceme. Základními příjmy klubu budou ty reklamní a z ticketingu, k tomu naše další vlastní činnost.

Uplynulé tři sezony jste museli jako domácí stadion využívat ten v Pelhřimově. Jaké byly ve srovnání s vašimi původními očekáváními?

Pozitivem byla perfektní spolupráce s tamní radnicí i společností Pelhřimovská sportovní, která má zimní stadion na starosti. Ve všem nám vyšly vstříc, a že toho nebylo málo. Zajistit VIP prostory, kamery, led panel, televizní přenos a další. Potěšilo mě i jádro našich fanoušků, které sice bylo v Pelhřimově méně početné, ale atmosféru vytvářelo výbornou.

Co bylo negativem?

Zpočátku mě zklamaly návštěvy, čekal jsem, že z Jihlavy bude dojíždět více diváků. Stejně tak jsem si myslel, že lidi v Pelhřimově bude profesionální soutěž více lákat. Ale ten závěr v minulé sezoně byl třešničkou na dortu. Bylo stále plno. Asi chvíli trvalo, než jsme k sobě našli cestu.

Nejen v souvislosti s příchodem nového majitele jste veřejnosti představili projekt Dukla 2.0. Můžete jej v krátkosti popsat?

Když jsme přemýšleli, co znamená Dukla dnes a co má znamenat zítra, vznikl projekt Dukla 2.0. je to nová kapitola, stejné cíle. Nejde jen o nového majitele, nové dresy nebo novou arénu — je to náš jasný vzkaz: Dukla má pevné základy a odvahu dívat se dopředu. Společně s marketingovým týmem jsme si definovali pět pilířů, které se navzájem prolínají a tvoří základ Dukly 2.0.

Které jsou ty pilíře?

Prvním je historie, zlaté časy, slavná jména a činy, které nás dodnes inspirují. Historie je to nejcennější, co máme (co obecně každá firma, národ, má). Buduje se dlouho a nedá se lehce změnit. Na historii navazuje identita – barvy, symboly, styl hry i hrdost, se kterou nastupujeme na led. Komunita pro nás znamená fanoušky, hráče, trenéry i děti, kteří jsou pevnou součástí našeho světa. Udržitelnost je odpovědný přístup. A pátým pilířem je mise – vize, že chceme vychovávat nové generace hokejistů a hrdých osobností a zároveň se vrátit zpět do extraligy. Dukla 2.0 je pro nás závazek — nikdy se nezastavit a nikdy nezapomenout, odkud jsme.

Historie klubu byla desítky let neodmyslitelně spojena s armádou. Dají se principy armádního klubu najít i v současnosti či dnešní identitě klubu?

My se k armádní historii klubu hlásíme, jsme na ni hrdí. Ve vedení jsou lidé, kteří ji osobně zažili. To DNA, třeba i v řízení společnosti, ve vedení tréninků, tu stále zůstalo. Jsem přesvědčený, že některé z těchto atributů jsou jedině ku prospěchu věci. V rámci projektu Dukla 2.0 chceme dostat podmínky na úroveň, kterou jsem tu já osobně zažil jako hráč. Týká se vybavení, regenerace, stravování. Rozšířili jsme realizační tým, aby byl servis pro hráče špičkový. To samé se týká i mládeže, kdy jsme bývali vrcholovým centrem, je to postupný proces.

Už nějakou dobu spolupracujete s dalšími hokejovými kluby v regionu, které působí v nižších soutěžích. Dá se to chápat jako snahu udělat z Dukly Jihlava regionálního hegemona, který ale chce s dalšími kluby v dalšími kluby v kraji spolupracovat?

Pokud jde o dospělé, zde spolupracujeme s kluby z Kraje Vysočina ve druhé lize a myslím, že pro všechny bude pozitivem, pokud se zde bude hrát extraliga. Profitovat z toho mohou i kluby na nižší úrovni. U mládeže se spolupráce týká i Třebíče a většího množství menších klubů. U některých již delší dobu, další se připojují k našemu memorandu o spolupráci v mládeži. Tento kraj je hokejově silný a tvrdím, pokud bychom dali dohromady hráče v extralize z Vysočiny, že to bude na více než jeden, možná i dva výborné týmy.

Na předsezónní tiskové konferenci jste se netajili tím, že chcete do tří let postoupit do extraligy, ideálně hned v tomto ročníku. Jak trnitá to bude cesta a koho pokládáte za největší konkurenty v pelotonu Maxa ligy?

Stejný cíl mají i Vsetín se Zlínem, to jsou naši hlavní konkurenti v boji o postup do baráže. Chceme se s tím poprat, i když víme, že systém není dobře nastavený a v baráži má poslední celek extraligové tabulky velkou výhodu. V průběhu sezony budeme pracovat na dalším posunu našeho týmu, aby případnou baráž zvládl.

I dalším posílením kádru?

Nebráníme se tomu. Pokud by se něco zajímavého na trhu objevilo, šli bychom do toho. Je to jako když šlechtíte něco na zahrádce, zlepšujete, doplňujete. Stejně tak je potřeba na baráž širší kádr, protože tým z extraligy má přes měsíc volno, doléčí zranění a svůj tým oživí, kdežto celky v první lize čekají tvrdé boje v play-off a zranění. Už z toho důvodu chceme ještě tým posílit.

Foto: Archiv HC Dukla Jihlava

Buďte první! Přidejte komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *