Nemáte čas číst? Poslechněte si článek v audio verzi.
Místo, kde se senioři cítí bezpečně a spokojeně. To je SeneCura, která patří v Česku se svými 17 zařízeními k významným nestátním provozovatelům Domovů pro seniory a Domovů se zvláštním režimem (pro seniory trpící Alzheimerovou chorobou či jinou formou demence). A jeden z nich je také v Humpolci. Jeho ředitel Martin Krňávek se ve své práci soustředí především na kvalitu poskytovaných služeb.
Jak byste charakterizoval váš tým SeniorCentra Humpolec?
Tým v Humpolci tvoří lidé, kteří berou svou práci vážně, ale zároveň ji dělají srdcem. Každý přináší jiný příběh a zkušenost, ale to, co nás spojuje, je snaha vytvořit prostředí, kde se klienti cítí bezpečně a respektovaně. Věřím, že dobré vztahy mezi námi se promítají i do kvality péče s cílem uspokojovat individuální potřeby klientů.
Daří se vám správně motivovat a udržovat kvalitní personál?
Dlouhodobá stabilita personálu je dnes v našem oboru velmi náročnou disciplínou. U nás se daří budovat prostředí, kde lidé cítí podporu, respekt a mají možnost se rozvíjet. Velkou roli hraje i smysluplnost práce – když vidíte, že má vaše činnost přímý pozitivní dopad na každodenní život seniorů, je to silná motivace.

Jaké vlastnosti by neměly chybět žádné sestře nebo pečovateli v domově SeneCura?
Základem je empatie, trpělivost a zodpovědnost. Ale stejně důležitá je schopnost spolupracovat, otevřená komunikace a vnitřní klid, který klienti okamžitě vycítí. V neposlední řadě je důležitý i smysl pro humor – i v náročném dni může úsměv změnit atmosféru.
Vzhledem k neustálému růstu potřeby sociálních služeb roste také tlak na počty zaměstnanců v tomto oboru. Nakolik obtížné je získávat nové zaměstnance do vašich řad?
Získávání nových kolegů je náročné. Pracovní trh celkově, stejně tak sektor sociálních služeb, čelí dlouhodobému nedostatku pracovníků, navíc se potýkáme s nízkým společenským oceněním této profese. Přesto vnímám, že stále existují lidé, pro které má práce v péči hluboký smysl. Právě ty se snažíme oslovit a podpořit.
Co jim můžete, kromě propracovaného systému interního vzdělávání nebo případné rekvalifikace, nabídnout?
Kromě odborného růstu nabízíme také silné lidské zázemí a moderní pracovní prostředí, dobrou dostupnost pracoviště. Podporu zkušenějších kolegů, férové a bezpečné pracovní podmínky, možnost sladit práci s osobním životem a pocit, že jejich práce má reálný dopad. Velmi důležitá je pro nás otevřenost a srozumitelná komunikace. Klademe důraz na osobní i profesní rozvoj svých zaměstnanců a benefity.
Kterých benefitů si nejvíce cení?
Mimo pěti týdnů dovolené, flexi pasů nebo dotovaného stravování (45 Kč za tříchodový oběd včetně nápojů) dostávají zaměstnanci den volna navíc v narozeninový den nebo při nástupu prvňáčka. Přilepšením ke mzdě pak jsou různé příplatky nebo odměny, například za odpracovaná léta. Zaměstnanci mají k dispozici také propracovaný systém interního vzdělávání a možnosti kariérního růstu. Díky tomu mohou neustále rozvíjet své schopnosti a tím i možnosti uplatnění.
Je potřeba zkušeností?
Zkušenosti jsou výhodou, ale nejsou podmínkou. Mnohem důležitější je ochota učit se a vnitřní motivace. Naši noví kolegové procházejí adaptačním procesem a mají k dispozici podporu mentora, takže i bez praxe se mohou rychle zorientovat a zapojit.
Jaké plány máte do nejbližší budoucnosti?
Stále pracujeme na rozvoji a budování pracovních týmů. Oblast rozvoje a vzdělávání je nekončící proces, díky kterému se neustále zlepšujeme. Tento přístup nám umožňuje využívat nejnovější poznatky a technologie, které mohou zrychlit nebo usnadnit práci. Plánujeme rozšiřovat spolupráci s okolím. Již nyní spolupracujeme se školkami, školami a dalšími institucemi. Neustále pracujeme na tom, aby byl náš domov nejen místem bezpečí, ale i inspirace – pro klienty, jejich blízké i pro celý tým.
Foto: Archiv SeneCura Humpolec
Buďte první! Přidejte komentář