Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Podloubí plné elegance: Příběh pelhřimovského Boutique Piccolo

Kdo někdy procházel podloubím pelhřimovského náměstí, určitě si všiml malého obchůdku s osobitou atmosférou – Boutique Piccolo. Už více než tři desítky let tu Irena Haberlová vítá své zákazníky s úsměvem, radou a citem pro módu. Není to jen místo, kde si koupíte šaty nebo oblek, ale prostor, kde se potkávají sousedé, probírají novinky z  města a odcházejí s pocitem, že jim někdo opravdu věnoval čas.

Nemáte čas číst? Poslechněte si článek v audio verzi.

Co vás přivedlo k podnikání právě s podnikání právě s oblečením?

Celý život jsem si šila oblečení pro sebe, pro manžela i pro děti – před revolucí bylo totiž oblečení často bez fantazie nebo vůbec nebylo k dostání. Lákalo mě také podnikání, které tehdy možné nebylo. Proto jsem uvítala příležitost pracovat pro nově založený obchod Boutique Piccolo Hany Smejkalové. Zaujalo mě, že sama vytváří modelové kolekce a šije nezvyklé a zajímavé oblečení. Hodně jsme si rozuměly a začaly jsme butik provozovat spolu. Měly jsme vlastní výrobu i prodej a pořádaly jsme i módní přehlídky pro veřejnost – na ty vzpomínám ráda, protože vždy přilákaly mnoho diváků a odměnou nám byl velký potlesk.

A proč se obchod jmenuje Boutique Piccolo?

Název zvolila zakladatelka paní Smejkalová. Myslím, že tím chtěla vyjádřit, že se jedná o malý obchod. Název se hodí i k místu, kde obchod sídlí – skrytý v podloubí malého města. Najdou si nás místní zákazníci i turisté, kteří rádi nakupují jinde než ve velkých obchodních domech.

Kde nakupujete oblečení do obchodu?

Nakupuji v mezinárodním skladu a zboží si vozím sama přímo do butiku. Dodavatele využívám jen výjimečně, a to hlavně na nákup doplňků. Proč si jezdím zboží vybírat osobně? Myslím na to, co slyším od našich zákazníků. Pamatuji si, kdo co potřebuje, a snažím se je překvapit oblečením vybraným přímo pro ně.

Na jaký styl oblečení se zaměřujete?

Většina našich zákazníků k nám chodí pro společenské oblečení a oděvy do kanceláře. Snažím se, aby si u nás vybrali ti, kdo hledají elegantní a nadčasovou módu. Neřídíme se slepě trendy, ale dbáme na to, aby se zákazník cítil pohodlně a upraveně – ať už jde o muže, nebo o ženy.

Co nejvíce prodáváte?

Největší zájem je o šaty – jak na běžné nošení, tak do společnosti. Velkou oblibu mají i hedvábné tuniky. Pánové k nám chodí hlavně pro obleky na maturitu, státnice nebo svatbu.

Jaké máte ráda materiály?

Nejraději pracuji s přírodními materiály, například s hedvábím. Velký zájem je také o výrobky z viskózy nebo modalu, který se hedvábí podobá. U dámských šatů mám ráda splývavé látky, u pánských obleků zase směsové materiály – čistá vlna sice hřeje, ale může být pro běžné nošení méně praktická.

Co říkáte na dnešní módu?

Líbí se mi rozmanitost módy – každý si může vybrat to své a vyjádřit svou osobnost. Sama mám nejblíže k módě, kterou nosí lidé středního a staršího věku. Mladí si u nás mohou vybrat šaty na slavnostní příležitosti, ale myslím i na rodiče, kteří chtějí být pěkně oblečeni při významných událostech svých dětí a vnoučat.

Jaké jsou výhody nakupování u vás oproti velkým řetězcům?

Každý nabízí něco jiného – jiné služby i sortiment. Já většinu našich zákazníků znám osobně, protože k nám chodí opakovaně. Spolu s nimi už „vyrůstám“ přes 35 let. Znám jejich oblíbené barvy, střihy, co jim sluší a co ne, a dokážu jim rychle vybrat oblečení přímo na míru. A přitom si vždy stihneme popovídat o novinkách z našeho města.

Máte nějaký zážitek, který vás během podnikání potěšil?

Jsem ráda, že mohu tuto práci stále dělat a že se k nám zákazníci vracejí. I když už nepořádám tolik akcí jako dřív – například módní přehlídky pro veřejnost i na zakázku pro firmy – a už nemám vlastní výrobnu (včetně dětského oblečení, které jsme dříve šili), stále se snažím podporovat místní podnikatele a společenský život. Přispívám drobnými dary do tombol nebo oblečení jako kostýmy pro divadelní představení místního ochotnického souboru Rieger. Mám radost, že mohu podnikat ve svém rodném městě a že to lidem mohu vracet.

Foto: NYKO MEDIA

Buďte první! Přidejte komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *