Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

PETRAplast: Plastové výrobky širokého spektra

Nemáte čas číst? Poslechněte si článek v audio verzi.

Už více než třicet let zásobuje rodinná firma PETRAplast s. r. o. z Jiřic u Humpolce své zákazníky výrobky z plastů. Převážně pro vybavení kuchyní, domácností, ale i obchodů či skladování. „Naše dlouholeté zkušenosti nám pomáhají zásobovat zákazníky a spotřebitele kvalitním zbožím,“ nastínil jednatel společnosti Petr Kříž.

Můžete, prosím, v krátkosti představit společnost PETRAplast?

Naše firma se zabývá vstřikováním plastů. V našem portfoliu vyrábíme do několika segmentů. Jedním jsou kuchyňské výrobky, dále výrobky do domácnosti, ramínka, přepravky a pak také výrobky určené na skladování. Poslední částí je technická a zakázková výroba. Máme s tímto oborem více než třicet let bohatých zkušeností.

Co všechno tedy obsahuje nabídka konkrétních výrobků?

Začnu těmi kuchyňskými, které tvoří největší část portfolia. Sem patří například mísy na kynuté těsto, které si kuchařky nemůžou vynachválit, dále dózy na potraviny, jídlonosiče, podnosy a, co je zajímavé, také ruční šlehače. Na naše výrobky umíme udělat také potisky na základě požadavku jednotlivých zákazníků.

Ruční šlehače v dnešní době? To zní skoro až archaicky…

Máte pravdu v tom, že se skutečně jedná o historický výrobek, ale i přesto se pořád prodává, lidé ho mají rádi. Je totiž výborný na šlehání šlehačky nebo sněhu při pečení. Do domácností vyrábíme věci na úklid, různá vědra, lavory nebo košíky. V sortimentu přepravek se zaměřujeme na přepravky na maso, dále přepravky na zeleninu, pečivo a manipulační přepravky.

Zásadním tématem u plastů je recyklace. Jak ji řešíte?

Přírodu je třeba chránit, proto ve výrobě přistupujeme k recyklaci s respektem. Všechny vadné kusy ve výrobě drtíme a drť dále zpracováváme. Následně ji využíváme pro výrobu produktů, u nichž je to legislativně možné. Z recyklovaného materiálu jsou tedy například některá ramínka, podložky na boty, nákupní košíky, přepravky a další. Současně nakupujeme recyklát i u jiných firem, třeba rozbité přepravky. Za rok tak zpracujeme přes sto dvacet tun recyklovaného plastu.

Kdo jsou vaši největší obchodní partneři?

Našimi hlavními zákazníky jsou velkoobchody, které dále prodávají naše zboží v různých obchodech jako jsou například prodejny domácích potřeb nebo železářství. Dále dodáváme do obchodních řetězců. Zajímavá spolupráce je s řetězcem Billa. Pro něj děláme nákupní košíky do ruky, na které dáváme polep, že se jedná o recyklovaný plast. Dále vyrábíme a dodáváme přepravky pro největší zpracovatele masa v Česku. V dnešní době se také část obchodu přesouvá do online prostředí, provozujeme tedy také e-shop.

Působíte pouze v naší zemi, nebo jste expandovali také do zahraničí?

Náš export míří do spousty zemí v Evropě. Kromě všech čtyř našich sousedů bych dále zmínil státy jako Nizozemsko, Litva, Chorvatsko, Slovinsko či Turecko. Je to dáno i tím, že jsme se začali účastnit zahraničních veletrhů. Někteří partneři si nás našli i sami. Zdůraznil bych, že se snažíme prezentovat nejen naši firmu, ale i českou značku, proto na naše výrobky lepíme samolepku Český výrobek.

Jak je na tom firma co se zázemí a zaměstnanců týká?

V roce 2019 jsme se přestěhovali do nové haly, která splňuje vše, co potřebujeme. Pokud jde o zaměstnance, máme jich okolo dvacítky a nesmírně si jich vážíme, protože jsou základem naší firmy. Myslím si, že u nás pracují rádi, o čemž svědčí i to, že máme velmi nízkou fluktuaci. Těší nás to, protože v Humpolci je v tomto směru velká konkurence. Není jednoduché sehnat nového pracovníka. Když už se nám to ale povede, většinou tu s námi dlouho zůstane. Nedávno nám odešel kolega do zaslouženého důchodu, aktuálně tedy hledáme nového kolegu na pozici operátor výroby.

Které výzvy před vámi stojí do příštích let?

Nedávno jsme investovali do úspory energií, pořídili jsme nové technologie, které jsou energeticky úspornější. Plánujeme v tomto směru dál investovat, abychom snížili spotřebu. Dává nám to smysl jak z environmentálního, tak z ekonomického hlediska. Také hodláme dál rozšiřovat naše portfolio i hledat nové trhy.

Foto: Archiv PETRAplast

Buďte první! Přidejte komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *