Nemáte čas číst? Poslechněte si článek v audio verzi.
Podporovat klienty na základě jejich individuálních potřeb, v jejich přirozeném prostředí a v běžném způsobu života. To je hlavním cílem Pečovatelské služby Chotěboř, což potvrdila její vedoucí Markéta Krejčíková.
Můžete v krátkosti představit služby vaší organizace?
Pečovatelská služba ve městě funguje již skoro padesát let, ale v posledních letech se její charakter mění. Klienti chtějí co nejdéle zůstávat ve svém domácím prostředí a my jsme na to reagovali navýšením počtu pracovníků a rozšířením provozní doby. Služby zajišťujeme denně od 7 do 21 hodin.
Můžete být konkrétnější?
Zatímco historicky jsme hlavně rozváželi obědy a starali se o domácnost, dnes se ve větší míře věnujeme klientům na lůžku. Pomáháme jim v oblasti hygieny, dohlížíme na užívání léků, připravujeme a podáváme stravu, pomáháme s doprovodem k lékaři, na úřad… Snažíme se podporovat i pečující v jejich roli, které vnímáme jako partnery v naší práci.
Kolik máte klientů a jak velký počet zaměstnanců o ně pečuje?
V současnosti máme měsíčně 160 klientů, pečuje o ně patnáct pracovníků. Jsem ráda, že mám stabilní tým kolegyň s dlouholetou praxí.
Co čeká organizaci v blízké budoucnosti?
Pokud jde o služby, chceme a také musíme reagovat na aktuální poptávku našich klientů, na legislativní změny, nevylučujeme ani rozšíření provozní doby. V horizontu několika let nás bude čekat, vzhledem k průměrnému věku pracovníků, přirozená obměna týmu.
Prý se budete v blízké době stěhovat do nových prostor?
Je to tak, všichni se těšíme. V současnosti totiž obýváme dva objekty, což je nejen provozně náročné. Pečovatelky sice tráví většinu času v terénu, ale potřebují se setkávat a sdílet poznatky ze své práce. Město zakoupilo objekt ve středu města a do dvou až tří let bychom se tam měli stěhovat.
Foto: Archiv Pečovatelské služby Chotěboř
Buďte první! Přidejte komentář