Nemáte čas číst? Poslechněte si článek v audio verzi.
Spokojenost a důvěra jejích klientů, to jsou základní předpoklady k dlouhodobé a vzájemně prospěšné spolupráci, kterou razí společnost KAPITOL a. s. Ta se na finančním trhu úspěšně pohybuje už od roku 1995. „Každému klientovi nabídneme portfolio našich služeb přesně na míru. Naše motto zní, že každé rozhodnutí je finanční rozhodnutí,“ říká v rozhovoru Ing. Monika Doubravská, oblastní manažerka pro jižní Čechy.
Jaké služby KAPITOL nabízí?
Jsme na trhu už třicet let a od počátku jsme se zabývali především pojištěním. V posledních letech k tomu ale přibyly také hypotéky, investice a další finanční produkty. Já působím v divizi komplexního finančního poradenství v jihočeském regionu.
Které konkrétní produkty nabízíte?
Pokud jde o investice, zde je široká škála možností. Například podílové fondy, individuální investiční plány, dluhopisy nebo fondy kvalifikovaných investorů. U pojištění pracujeme s většinou pojišťoven, které na trhu působí. Našim poradcům pomáhají moderní technologie, které srovnávají jednotlivé pojistné návrhy. K dispozici máme i aplikaci KAPPKA, která byla zvolena aplikací roku 2021 a pomáhá nám ve finančním plánování.

Na fotografii s ředitelkou Kateřinou Adamíkovou. Jako dobrovolnice Nadačního fondu Kryštůfek
pomáhám dětem, které převáží IZS
do nemocnice.
Co říci k hypotečním produktům?
Po dvouleté stagnaci se konečně rozjíždějí. I u nich klientům hodně pomáháme, protože nejde jen o samotný úrok. Hypotéku mohou k jejich překvapení prodražit další skryté poplatky.
Potvrdíte, že v posledních letech začali Češi ve větší míře investovat?
Je to tak, investice dnes řeší každý klient. Díky vysoké inflaci lidé začali přemýšlet, kam naspořené peníze dávat a jak chtějí, aby jim pracovaly. Pochopili totiž, že ten, kdo se o finance staral a dobře je investoval, tak netratil nic, nebo ne tolik. Naopak ti, kdo je měli na osobních účtech, měli ztrátu vysokou.
Do kterých produktů tedy své finance nejčastěji vkládají?
Je rozdíl mezi mladými a řekněme produktivní, většinovou částí populace. Ta je spíše konzervativnější, u nich většinou začínáme nemovitostními fondy. Poté se zaměříme na široce diverzifikovaná portfolia, která nastavujeme podle preferencí každého klienta. Někdo raději volí zlato, jiný technologie, není problém všechno nakombinovat.
Mladí jsou, předpokládám, odvážnější?
Přesně tak. Je to dáno tím, že hodně pracují s moderními technologiemi a nebojí se toho. Hodně se zajímají také o alternativní možnosti, třeba bitcoiny, akciové trhy či různé indexy.
Co je pro práci finančního poradce nejdůležitější?
Za třináct let, co se této práci věnuji, jsem zjistila, že nejdůležitější jsou odbornost a důvěra. Klienti mi svěřují peníze a chtějí, abych pro ně vybrala ten nejlepší produkt. Důležité jsou i komunikační dovednosti, navazovat a udržovat dlouhodobé korektní vztahy, pak se nám vzájemně daří. S řadou klientů máme vyloženě přátelský vztah, v tomto směru mám štěstí. (usmívá se )
Jací jsou vlastně Češi po stránce finanční gramotnosti? Zlepšuje se to v průběhu času?
Stoprocentně ano. Mladší, ale i starší generace se o investice zajímá a mají celkově lepší přehled ve finančních produktech. Mladá generace, která umí s různými aplikacemi, tak může investice provádět přes určité portály i sama. V tomto směru měla již zmíněná nedávná inflace paradoxně pozitivní vliv.
Kolik finančních poradců máte ve vaší oblasti na starosti? Hodláte zvyšovat jejich počet?
Jsem oblastní manažerkou už šest let a za tu dobu výkyvy v jejich počtu byly. V tuto chvíli mám pětici finančních poradců, ale do konce roku chci náš tým minimálně zdvojnásobit. Klientů máme hodně a ti si přejí mít u svého poradce kompletně všechny služby, aby se nemuseli o nic dalšího starat.
Foto: Ing. Monika Doubravská
Buďte první! Přidejte komentář