Nemáte čas číst? Poslechněte si článek v audio verzi.
Skupina Storch-Ciret Group, jejíž součástí je pelhřimovská firma Ciret s.r.o., vyrábí a dodává malířské nářadí pro různé zákazníky od řemeslníků přes obchod až po uživatele svépomocí. Díky specializaci jednotlivých oblastí podniku na příslušnou skupinu zákazníků je vždy zaměřena na to podstatné, maximální užitek pro příslušného obchodního partnera. Více již v rozhovoru, v němž odpovídal jednatel společnosti Čeněk Gintar.
Můžete v krátkosti představit Vaši firmu?
Jsme společností Ciret s.r.o., která je součástí německého holdingu Storch-Ciret Group. V Pelhřimově sídlíme od roku 1996, předtím jsme čtyři roky sídlili v hlavním městě pod názvem Storch Praha. Specializujeme se na vývoj, výrobu a distribuci malířského a štukatérského nářadí pro profesionály, ale i kutily. V naší branži jsme jedničkou na českém i evropském trhu. V Evropě jako součást celého korporátu, na českém pod hlavičkou Ciret. Jsme důležitou součástí tohoto holdingu, který má dlouhou historii už téměř 130 let. Ta naše je možná trošku kratší, ale o to zajímavější.
Čemu konkrétně se věnuje pobočka v Pelhřimově?
Fungujeme jako hlavní logistické centrum pro prodej a distribuci našeho sortimentu zákazníkům v Česku, Slovensku, Polsku, Maďarsku a spoustě dalších zemí střední a jihovýchodní Evropy. V každé z těchto zemí máme sesterskou společnost nebo exkluzivního distributora. Kromě jiného z Pelhřimova také poskytujeme našim obchodním týmům v Česku i v zahraničí podporu v oblastech marketingu, IT, product managementu i další servis.


Proč jste si v polovině 90. let vybrali za sídlo právě Pelhřimov?
Já jsem spoluzakládal už společnost Storch Praha. Pro Pelhřimov rozhodlo to, že zde již sídlila výroba, kdy naše matka postavila v roce 1995 ve vznikající průmyslové zóně novou halu pro produkci válečků a dalšího příslušenství. Jelikož jsme v Praze měli jen kanceláře a žádné sklady, logicky jsme se přestěhovali do Pelhřimova, do areálu firmy FIA ProTeam, která je další ze společností celé skupiny. FIA ProTeam je ryze výrobní firmou, my máme na starosti obchodní a logistickou stránku věci.
Počítám, že takové spojení muselo mít řadu výhod?
Určitě. V první řadě byla výhodou krátká vzdálenost mezi výrobou a logistikou. Většinová část sortimentu, který prodáváme, nakupujeme přímo od naší výrobní společnosti FIA ProTeam. To znamenalo velké zefektivnění celého logistického řetězce. V neposlední řadě byly výhodou i nížší provozní náklady nového logistického centra.
O co je mezi Vašimi zákazníky největší zájem?
Klíčové je, že našim zákazníkům dodáváme ucelený sortiment ručního nářadí a strojního zařízení pro povrchové úpravy ve stavebnictví. U nás si najde své řemeslník stejně jako domácí kutil, profesionál i úplný laik. Ať už jde o přípravu povrchu, nanášení barev, tapetování, štukování a další související činnosti.


Dá se říci, že fungujete podobně jako Vaše německá matka?
Už když jsem společnost v Praze spoluzakládal, chtěli jsme fungovat podobně jako v Německu. Jenže struktura trhu je u nás jiná, proto se orientujeme především na maloobchody. Převzali jsme sortiment i způsob prodeje od Storchu, ale vývoj šel dál. Neprodáváme například laky, omítky či spreje, koncentrujeme se pouze na malířské a štukatérské nářadí, v posledních letech zaznamenáváme zvýšenou poptávku po našich malířských páskách a dalších zakrývacích materiálech. Já říkám, že nabízíme sortiment pro povrchové práce ve stavebnictví, protože když se řekne malířské práce, v Česku si každý představí pouze štětku, váleček s držákem a vaničku na barvu.
V čem je tento obor specifický?
Šíří sortimentu, ale i jeho spojitost s barvami a materiály. To není jen o tom vyrobit štětec, ten musí také fungovat s konkrétním materiálem, lakem či barvou. Na to klademe důraz i při prodeji, vědět na jaký typ podkladu a s jakým druhem nátěrového materiálu, barvy nebo laku, může zákazník pracovat.
Jaké výhody či přednosti máte oproti konkurenci?
Komplexnost je naší hlavní výhodou. Vedle toho i kompletní sortiment, takže od nás odebírají obchodníci, ale i realizační a průmyslové firmy. Prodáváme přes maloobchody, stavebniny, ale i velké obchodní řetězce jako jsou OBI, Bauhaus, Hornbach a další. Máme na to i profesionální tým proškolených na trhu působících obchodních zástupců a servisních techniků. A je tu další věc.


O jakou se jedná?
Máme promyšlený a přehledný regálový systém, který ulehčuje výběr nářadí. To nás spojuje s maloobchodem, protože náš prodejní systém neustále aktualizujeme a modernizujeme směrem ke konečnému spotřebiteli. Záleží nám na tom, aby si kupující vybral správné nářadí a prodavač mu dokázal správně poradit. Proto jim také nabízíme produktová školení. Sledujeme rovněž trendy ve vývoji nátěrových hmot, tudíž v každé zemi spolupracujeme s výrobci a distributory barev a ostatních materiálů.
Můžete být konkrétnější?
Máme vytvořenou vlastní metodiku testování barev a malířského nářadí. Například ze syntetických barev se v důsledku legislativních změn přešlo na vodou ředitelné, což ovlivnilo i vývoj našich výrobků, které slouží k nanášení. Na prvním místě jsou materiály, pak podklad, na který nanáším a k tomu musím najít vhodné nářadí, abychom dosáhli efektu kvalitního nátěru. V tom je myslím opět to, co nás odlišuje od konkurence. Neustále testujeme, díky tomu dokážeme zefektivnit činnost našich obchodních partnerů, kteří nemusí mít tolik dodavatelů. Díky promyšlenému regálovému systému dochází k dalšímu snižování jejich provozních nákladů. Na všechno máme sofistikovaný systém, který usnadňuje orientaci a výběr správného nářadí jak řemeslníkovi tak kutilovi. Do portfólia naší společnosti patří hned několik obchodních značek. Nejdůležitějšími z nich jsou STORCH, Color Expert a Rota-Kana- -Masq-Prep.
Kolik má Vaše firma zaměstnanců?
Máme zhruba stovku skvělých kolegů a kolegyň. Přibližně dvě třetiny jsou zaměstnány ve skladu, logistice a administrativě přímo v Pelhřimově. Ti dělají servis a podporu nejen pro Česko, ale i pro obchodní týmy v okolních státech. Zbývající přibližně třicítka pracuje v terénu, to jsou obchodní zástupci, manažeři a servisní technici.


Mění se v průběhu času jejich počet?
Tendence je stoupající, ale u nás závisí především na tom, jak dalece se rozvijí podpora našim sesterským společnostem napříč Evropou. Ne, že bychom stoupali v objemu, který roste v jednotkách procent, kvůli tomu nepotřebujeme mít více pracovníků v logistice. Navíc jsme velice flexibilní, když je v sezoně potřeba, vypomáhají v logistice i kolegové z administrativy.
Nakolik obtížné je dnes sehnat nového pracovníka?
Lidé se hledají těžko, hlavně manuálně pracující. U nás je průměrná délka pracovního poměru patnáct let, fluktuaci máme malou. Běžně máme ve firmě pracovníky, kteří tu dělají přes dvacet či pětadvacet let, je to něco, čím se odlišujeme od sesterských firem v jiných zemích. A není to jen kvůli penězům, ale je to dáno firemní kulturou, prostředím, v němž lidé pracují. Pokaždé potěší, když od zaměstnanců člověk slyší, že chodí do práce rádi. V Pelhřimově je obecně velice nízká nezaměstnanost, necelá tři procenta, i vzhledem k tomu máme radost, že se nám daří držet stabilní tým skvělých lidí.
S čím počítáte do nejbližší budoucnosti?
Naším cílem je v první řadě spokojený zákazník, ale i spokojený zaměstnanec, který je pro nás základem úspěchu. Dlouhodobým cílem je být dál spolehlivým partnerem pro naše zákazníky i obchodní partnery, stejně tak i pro zaměstnance, kterým hodláme dál vytvářet prostředí, v němž se budou cítit dobře. Vzhledem k tomu, jak se všude prosazují nové informační technologie či sociální sítě, je i tato oblast do budoucna naší další výzvou.
Foto: Archiv Ciret
Buďte první! Přidejte komentář