Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

JSC Hydraulika: Zkušenosti a úspěchy ve sportu zúročil Milan Svoboda i v byznysu

Začínali výrobou tlakových hadic, ale za těch pětatřicet let, co je pelhřimovská společnost JSC Hydraulika s. r. o. na trhu, se nabídka jejího sortimentu rozrostla měrou vrchovatou. „Naše výrobky využijí firmy, ale i řadoví občané,“ konstatoval jednatel firmy Milan Svoboda, v minulosti dvojnásobný mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu.

Nemáte čas číst? Poslechněte si článek v audio verzi.

Nabídka produktů vaší firmy je nesmírně bohatá. Bylo tomu tak od jejího počátku?

Určitě ne. Začínal jsem v roce 1990 s výrobou hydraulických hadic pro zákazníky, které jsem v té době sehnal. Postupem času jsem začal budovat i prodejnu dalších hydraulických prvků, dle poptávky zákazníků. Potřebovali totiž i šroubení na hydrauliku, kulové kohouty, rychlospojky a mnoho dalšího.

Takže neustálý nárůst sortimentu?

Je to tak. Neustále jsme vyráběli a naskladňovali nové a nové výrobky, až vznikl zajímavý sklad se skutečně rozsáhlým sortimentem. Okolo roku 2000 jsme sehnali technologii a začali ohýbat trubky. I tento resort se rozrostl, takže dnes děláme a ohýbáme trubky nejen hydraulické, ale i designové.

Přiznám se, že pojem hydraulické hadice je pro mě příliš široký. Co si pod ním všechno vlastně mám představit?

Je toho hodně. (směje se) Tlakové hadice, které se používají na různých strojích, kde je hydraulika, třeba bagry, zemědělské stroje. Dale hadice na vysokotlaké rozvody, měřící hadičky do laboratoří, ale také hadice na vodu, hadice na brzdové systémy automobilů a motocyklů do běžného provozu i pro závodní použití.

U nich bude asi velká spousta druhů?

Sortiment je obrovský, liší se světlostí jednotlivých výrobků i jejich použitím. Jsou hadice na čištění kanalizací, vysokotlaká mycí zařízení, na páru, horkou vodu, hasičské hadice, ale třeba i do sněžných děl. Dále hadice pro vyprošťovací zařízení, které pracuje s tlakem 700 barů.

Odkud se rekrutují vaši klienti?

Většinou se jedná o firmy, ale chodí k nám i řadoví občané. Když někdo přijde s požadavkem, vyrobíme mu téměř cokoliv, jen to někdy nebude hned ze dne na den. Naše působnost sahá po celé republice, spoustu zákazníků máme na Slovensku, čas od času k nám přijedou nakupovat zemědělci z Rakouska. Naším zákazníkem je už přes dvacet let i automobilka Škoda.

To pro vás musí být hodně prestižní záležitost?

Rozhodně to tak cítíme a vážíme si toho. Škodovce se celou tu dobu staráme o hydrauliku v jejich vývojovém centru.

Jak velkou firmou vlastně jste?

Neustále se udržujeme na počtu okolo dvanácti zaměstnanců. Nemám v plánu firmu rozšiřovat, tlačit ji do násobných obratů, spíše ji chci dál stabilizovat. Stojíme na pevných nohách, příjmy máme rozdělené mezi výrobu i služby. A i ve službách, myslím, děláme pro naše zákazníky dobrou práci. Když někdo přijde s požadavkem na nový typ výrobku, vyrobíme ho a při další jeho návštěvě už jej rovnou nalezne v našem sortimentu. Díky tomu jsme schopni uspokojit drtivou většinu potřeb našich zákazníků.

Vím o vás, že jste několikanásobným mistrem republiky v závodech automobilů do vrchu, k tomu i dvojnásobným mistrem Evropy v tomto sportu. Nakolik se dají úspěchy ve sportu připodobnit s těmi v podnikání?

Obě činnosti se vzájemně hodně propojují. Závodění se věnuji dodnes, kdy v mých stopách pokračuje syn na profi úrovni. Ve sportu kolikrát dvě nebo tři noci nespíte, pokud chcete být úspěšní, což je podobné i v podnikání. Když někdo marodí, přijde doba dovolených nebo třeba vezmu více zakázek, i jako jednatel stoupnu ke stroji a dělám, aby zákazník nevěděl, že se něco přihodilo. A projevuje se to pozitivně i jinak.

Co máte na mysli?

Na závodech se pohybují lidé z různých profesí i oborů. V devadesátých letech jsem tam potkal třeba kluky, kteří dělali konstruktéry v Tatře Kopřivnice. Obrátili se na mě s problémem a já jim následně dalších dvacet let dodával naše výrobky. Ta klientela zákazníků ze závodů je pevná, ale současně se nám nebojí říci, když jim něco nevyhovuje. Sedneme si a u skleničky vína vše vyřešíme.

Foto: Archiv JSC Hydraulika

Buďte první! Přidejte komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *